طراحی وب سایت

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چگونه سئو (SEO) را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش سوم)

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ق.ظ


سئو سایت


چگونه سئو (SEO)  را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش سوم)

روش 3 از 3: استفاده ازشباهت کتابخانه با SEO


1. استفاده از تشبیه کتابخانه

یک راه عالی برای کمک کردن به مفهوم خاصی استفاده از شباهت ها می باشد. یکی از شباهت های محبوب برای مقایسه SEO با  کتابخانه است که اکثر مردم با کار کتابخانه آشنا هستند.  کودکان و نوجوانان اغلب برای استفاده از کتابخانه برای به دست آوردن منابع و اطلاعات برای پروژه های مدرسه و گزارش خود مراجعه می کنند.

 

2. نگه داشتن مشتری داخل وب سایت و مشغول کردن او.

استفاده از مشتری و خود شما و یا وب سایت خود را در مقایسه با کتابخانه برای اتصالات و نگه داشتن مشتری بسیار مناسب است. همچنین با درگیر نگه داشتن او نیز کمک خواهید کرد.

 

3.  یک وب سایت را با یک کتاب مقایسه کنید.

یک وب سایت همانند یک کتاب دارای مشخصاتی می باشد. به طور مثال یک وب سایت از نام وب سایت، عنوان و ... تشکیل می شود که کتاب نیز به همین  صورت می باشد.

 

4. مقایسه پیداکردن یک وب سایت نسبت به پیداکردن یک کتاب است.

دو راه برای پیداکردن وب سایت مشتری وجود دارد. یکی با تایپ کردن آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر به طور مستقیم و دوم این که کلمات کلیدی را در یک موتور جستجو معتبر همانند گوگل تایپ کنید. این دو راه نیز شباهت با پیداکردن کتاب در یک کتابخانه دارد. یکی پیدا کردن کتاب در قفسه کتاب ها، دوم این که در کامپیوتر کتابخانه کلمات کلیدی کتاب را تایپ نماید.

 

5. مقایسه یک کتاب از دست رفته با یک وب سایت.

اگر یک کتاب به درستی در طبقه بندی کتابخانه قرار نگرفته باشد، پس هیچ کس قادر نخواهد بود آن کتاب را پیدا کند. به طور مشابه پیداکردن یک وب سایت مشتری مگر این که بر روی سئو سایت کار شده باشد با کلمات کلیدی که بر روی آن کار شده در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده خواهد شد.

 

6. لینک دادن به وب سایت همانند  بررسی خوب کتاب است.

یکی از دلایلی که یک کتاب را انتخاب می کنید، این است که آن کتاب از همه نظر خوب می باشد و در ردیف جلوی کتابخانه قرار گرفته است. به طور مشابه وب سایت هایی که بک لینک های معتبر بیشتری داشته باشند این است که بیشتر احتمال دارد که یک موتور جستجو آن را به عنوان یک منبع معتبر بشناسد و آن را در نتایج بالای جستجو نمایش دهد.

 
  • سناکو sanaco

چگونه سئو (SEO) را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش دوم)

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ


سئو سایت


چگونه سئو (SEO)  را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش دوم)

روش 2 از 3: شکستن SEO به دو بخش


1. شکستن سئو به دو قسمت

یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی و توضیح SEO شکستن آن به دو قسمت است: بهینه سازی سایت - سازمان و اداره کردن وب سایت
این روش شامل بسیاری از واژه هایی مانند " سایت " و "موتور جستجو" است برای مشتریانی که با اینترنت و چگونگی کار با آن آشنا هستند.

 

2. توضیح دهید که چگونه " بهینه سازی " به SEO مربوط است.

مشتری از کلمه " بهینه سازی " این را متوجه می شود که بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان خوانده شدن وب سایت خود در موتورهای جستجو و سپس ارزیابی آن است. ولی شما باید به مشتری چنین بگویید:
بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو، برای خواندن محتوای وب سایت شما توسط موتورهای جستجو می باشد.سپس محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده خواهند شد و سایت خود را در نتایج زمانی که کسی کلمه کلیدی شما را جستجو می کند سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

 

3. توضیح دهید که چگونه " سازمان و اداره کردن وب سایت " به SEO مربوط است.

مشتری نیاز دارد که وب سایتش قدرت داشته باشد تا به موتورهای جستجو وب سایت خود را به عنوان یک وب سایت قوی معرفی کند. صلاح وب سایت شما این می باشد که در نتایج جستجو بالاتر از دیگر وب سایت ها قرار بگیرید. پس باید وب سایت را اداره کرد تا در نتایج بالا قرار بگیرد.

 

4. همه را با هم قرار داده است.

پس SEO به معنای " بهینه سازی وب سایت " و " اداره کردن وب سایت " می باشد که همه این ها در یک فرم کوتاه  SEO  انجام می شود. به طور کوتاه می توان گفت که SEO دو چیز است: اجازه دهید موتورهای جستجو در هنگام جستجو وب سایت شما را در نتایج بالا نمایش دهد و موتورهای جستجو را قانع کنید که قبل از نشان دادن سایت های دیگر سایت شما را در نتایج نشان دهد.
 
 
  • سناکو sanaco

چگونه سئو (SEO) را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش اول)

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ


سئو سایت

چگونه سئو (SEO)  را به مشتریان خود توضیح دهیم؟ (بخش اول)

فرض کنید شما یک شرکت خدمات طراحی وب سایت دارید. یکی از خدمات شما ارائه  SEO ( بهینه سازی موتورهای جستجو) است و می خواهید برای مشتریان خود سئو سایت را توضیح بدهید. متاسفانه، در بعضی از مشتری ها هیچ اطلاعاتی در مورد SEO نمی دانند. خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید SEO را برای مشتریان تان توضیح دهید. در این مقاله به شما چگونگی انجام این کار را توضیح خواهم داد. 
 

روش 1 از 3: اصول اولیه پایین

1. مطمئن شوید اطلاعات و تخصص مشتری خود از اینترنت چه قدر است.

قبل از این که شروع به توضیح SEO به مشتری خود شوید، باید مطلع شوید که مشتری خود  اطلاعاتش در مورد اینترنت چه مقدار است که به شما کمک می کند از چه تاکتیک هایی هنگام توضیح SEO استفاده کنید. این مورد نیز مهم می باشد که مشتریان خود را با اصطلاحات ناآشنا و یا اصطلاحات خیلی ساده، می خواهید سئو را برایشان توضیح بدهید. برای مثال:
 
• اگر مشتری خود با اینترنت از جمله وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، لینک ها و ... نا آشنا است، استفاده از کلماتی همچون " نتایج جستجو" و " لینک " ممکن است مشتری را گیج  کند.
 
• اگر مشتری خود با اینترنت آشنا است و چگونگی جستجو در موتورهای جستجو را می داند. استفاده از کلمات ساده ای همانند " نتایج جستجو، لینک " برای مشتری قابل فهم باشد ولی اگر از کلمات مشابه و یا مقایسه ای استفاده نمایید، ممکن است که مشتری با چنین کلماتی آشنا نباشد.
 
• اگر مشتری خود بسیار آشنا با اینترنت باشد واین که چگونه کار می کند، با یک تعریف ساده ممکن است او را به درک SEO برسانید.
 

2. تعیین  سبک یادگیری مشتری خود

یادگیری افراد مختلف به روش های گوناگون است و یادگیری همه افراد به یک شکل نمی باشد. به طوری که ممکن است شما از تکنیک های مختلف برای یادگیری استفاده نمایید. سه سبک یادگیری وجود دارد: کلامی، بصری و فیزیکی
ممکن است گاهی اوقات مجبور به استفاده از ترکیبی از دو یا هر سه سبک برای توضیح SEO به مشتری بشوید.
 
• برخی از افراد به روش کلامی از طریق تلفن مفهوم جدید را یاد میگیرند. پس یک جلسه را در نظر بگیرید و برای مشتری خود در مورد سئو صحبت نمایید.
 
• برخی از افراد مفاهیم را از طریق ابزار بصری یاد می گیرند. به عنوان مثال می توان با ارسال یک ایمیل به مشتری و یا ارائه یک جدول یا نمودار او را از تعریف SEO آگاه نمود.
 
• یادگیری دسته ای دیگر از افراد به صورت فیزیکی است و نیاز است که برای یادگیری به صورت فیزیکی باشد و بر روی کامپیوتر یا نمودارها باید نشان داده شود تا یادبگیرند. به طور مثال یک مثال رسم یک نمودار زمانی از SEO برای افرادی که یادگیری شان به صورت فیزیکی است مناسب می باشد.
 

3. تجزیه مفهوم SEO

اگر شما یک مشتری داشته باشید که تا به حال SEO را نشنیده باشد باید به جای گفتن اصطلاح " SEO " از" بهینه سازی موتورهای جستجو" استفاده نمایید و این گونه سئو را به مشتری خود معرفی نمایید.

4. با استفاده از عبارات ساده برای مشتری توضیح دهید که SEO چه چیزی انجام می دهد.

مشتری شما ممکن است اهمیت " بهینه سازی موتورهای جستجو " را درک نکند که چه اتفاقی بر روی وب سایت می افتد و یا نمی داند با انجام سئو سایت چه اتفاقی رخ می دهد. به عنوان مثال می توان گفت:

• SEO کمک می کند تا وب سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده کنید.
• SEO باعث می شود مردم برای پیدا کردن کسب و کار وب سایت شما را آسان تر پیدا کنند.
• SEO کمک می کند تا وب سایت خود را زودتر از سایر رقیبان تان به کسی که جستجو کرده نشان دهد.
 

5. با وب سایت مشتریان خود آشنا شوید.

دانستن این که چه چیزی مشتری شما انجام می دهد، چه خود مشتری و چه در وب سایتش که شما می توانید سایت مشتری را تحلیل نمایید و مشتری را با تغییراتی که می توانید در وب سایتش ایجاد نمایید آشنا نماییدو در مورد سئو سایت نیز برای او بگویید.

  • سناکو sanaco

تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ


Google Plus


تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

چگونه رتبه سایت خود را با گوگل پلاس بهبود ببخشید؟
 
تمام تلاش ما این است که رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. بیشتر مردم از فیسبوک استفاده می کنند و تعدادی از سئوکاران نیز به دیگر شبکه های اجتماعی کاری ندارند و فقط از فیسبوک استفاده می کنند. دلیل این کار این است که فیسبوک از گوگل پلاس محبوبیت بیشتری دارد. ما در این مقاله تلاش می کنیم که تاثیرات مثبت گوگل پلاس را برسئو سایت مشخص کنیم.
 
چرا گوگل پلاس برای موتورهای جستجو مهم می باشند؟
درحالی که گوگل، هر رابطه مستقیم بین محتوای گوگل پلاس و فعالیت در آن را با بهینه سازی سایت و رتبه بندی وب سایت در گوگل را رد می کند، مشاهده می کنید سایت هایی که رتبه خوبی در گوگل دارند در گوگل پلاس فعالیت می کنند.
در این جا به برخی از دلایلی که چرا گوگل پلاس برای موتورهای جستجو مهم هستند را ذکر می کنم:
 
 محبوبیت در گوگل پلاس یک عامل بزرگ برای رتبه بندی خوب وب سایت ها می باشد.
• قرار دادن مطالب به همراه لینک آن مطلب در گوگل پلاس باعث می شود که مطلب سریع تر در گوگل ایندکس بشود.
 
امروزه استفاده از گوگل پلاس بیش از توییتر و فیس بوک برای موتورهای جستجو و سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود.
 
نحوه استفاده از گوگل پلاس برای رتبه بندی بهتر وب سایت:
گوگل پلاس از هر شبکه اجتماعی دیگر چندان متفاوت نیست. در این جا به برخی از نکات اساسی که چگونگی استفاده از گوگل پلاس را کمال می بخشد را ذکر می کنیم:
 
1. ثبت نام در گوگل پلاس / فعالیت کردن داخل گوگل پلاس
اولین کار برای شروع فعالیت داخل گوگل پلاس ساخت یک اکانت داخل گوگل می باشد.( آموزش ساخت اکانت در گوگل را می توانید در اینجا مشاهده نمایید). پس از پیوندن به گوگل و وارد شدن به محیط گوگل پلاس پیدا کردن دوست و آشنایان شما می باشد. در انجمن های مختلف عضو شوید و برای مطالب نظر بدهید.
 
2. شروع به نویسندگی در گوگل
نوشتن یکی از خدمات گوگل می باشد که به شما این امکان را در گوگل پلاس می دهد. شما می توانید مقالات خود را در گوگل پلاس بنویسید و مطالب و مقالات شما در گوگل حفظ می شود. وقتی شما مقالات خود را در گوگل می نویسید، نام شما در نتایج جستجو مرتبط با آن مقاله نمایش داده خواهد شد. با این کار محبوبیت شما بیشتر می شود و ترافیک وب سایت تان افزایش خواهد یافت که بر روی سئو تاثیر خواهد گذاشت.
 
3. ارسال مطالب با کیفیت
شما برای محبوب شدن باید مطالب با کیفیت و خوب ارسال نمایید. ارسال مطالب با کیفیت پایین باعث آسیب رسیدن به شهرت شما می شود اما ممکن مورد توجه همه قرار نگیرد.
 
4. یک صفحه بسازید و درباره خود و مقالات را داخل آن بنویسید
درباره صفحات ممکن است خسته کننده باشد و شما بخواهید به جستجو در انجمن های مختلف بپردازید. ولی این یک اشتباه است. در گوگل پلاس درباره صفحات بسیار مفید است و شما می توانید به سایت های خود لینک بدهید. این همه تلاش بیهوده نیست. پس آن را انجام دهید.
 
5. توجه کردن به مشخصات خود در پروفایل
پر کردن تمامی اطلاعات در پروفایل برای موفقیت شما ضروری و حیاتی است.
 
6. پروفایل و  صفحه گوگل پلاس خود را در دسترس عموم قرار ندهید
شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط می باشد. اگر شما دسترسی شبکه اجتماعی خود را محدود به دوستان و آشنایان خود کنید، با این کار موفقیت شما نمی توان در شبکه اجتماعی تضمین کرد. اما زمانی که در دسترس عموم باشید، شانس خود را برای مورد توجه قرار گرفتن عموم افزایش داده اید.
 
گوگل پلاس یک جواهر واقعی برای سئو است. گوگل پلاس به بسیاری از وب سایت ها برای رسیدن به رتبه های خوب گوگل کمک کرده است. این تضمین نیز برای کار شما وجود دارد.
 
امیدوارم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
همچنین می توانید پازن را در گوگل پلاس دنبال نمایید.
 
  • سناکو sanaco


subdomain vs subdirectory


ساب دامین ها یا ساب دایرکتوری ها، کدام یک برای سئو سایت بهتر می باشند؟

آدرس ها و navigation ها از یک سایت برای جستجوگرها مهم می باشند، اما عناصر ساختار سایت که SEO را تحت تاثیر قرار می دهند به اینجا ختم نمی شود. به عنوان مثال، زیر دامنه ها و زیر دایرکتوری ها. تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد که بسیار مهم می باشند که کدام یک را برای وب سایت خود استفاده نمایید که در سئو سایت نتیجه مثبتی بگذارد.
 
تفاوت بین ساب دامین با ساب دایرکتوری
قبل از ذکر کردن مزایا و معایب ساب دامین ها و ساب دایرکتوری ها برای جستجوگرها اجازه دهید تفاوت ها بین آن دو را بیان کنیم.
 
ساب دامین ها
هنگام استفاده از ساب دامین ها آدرس دامنه شبیه زیر می باشد:
subdomain.domain.com
 
توجه داشته باشید که، ساب دامین، بخشی از دامنه اصلی خود است. محتویات این بخش از دامنه اصلی جدا می باشد. از ساب دامین ها می توان برای وبلاگ یا انجمن یک وب سایت استفاده کرد و بر روی یک دامنه فرعی قرار گیرند.
به طور مثال: 
ساب دامین برای وبلاگ یک سایت کسب و کار:  blog.companysite.com
ساب دامین برای انجمن یک وب سایت:   forum.contentsite.com
 
ساب دایرکتوری ها
بر خلاف ساب دامین ها، ساب دایرکتوری ها قبل از نام دامنه قرار می گیرند. به این شکل:
domain.com/subdirectory
 
تفاوت تاثیر ساب دومین و ساب دایرکتوری در سئو سایت ، فراتر از املاء انهاست و به نوع محتوا مرتبط است . قاعده ای که مشخص کند چه زمانی از ساب دومین و کی از ساب دایرکتوری در طراحی وب سایت استفاده کنیم نیست ، اما اساسا اگر محتوا(مطلب) ارزش مجزا شدن در یک سایت دیگر را داشته باشد از ساب دومین استفاده می کنیم . اگر آن مطلب تفاوت چندانی با محتوای اصلی سایت نداشته باشد از ساب دایرکتوری استفاده میکنیم . مثلا اگر یک بلاگ درباره طراحی وب سایت دارید برای مطالب آموزشی و هنری و … سایت می توان از چند ساب دایرکتوری استفاده کرد ، اما برای فروش قالب و طرح از یک دامنه مجزا استفاده کنید .
 
subdomain vs subdirectory
 
مزایا استفاده از ساب دامین در سئو سایت
برای مقایسه ساب دامین و ساب دایرکتوری در سئو سایت به عوامل بسیاری احتاج داریم که بگوییم کدام یک برای سئو بهتر است؟
 
یکی از مزایای ساب دامین در سئو سایت این می باشد که می توان برای یک کلمه کلیدی چندین صفحه داشت. معمولا گوگل نتایج جست و جو را به ازای هر دامنه محدود می کند ، مگر اینکه ان مطلب خیلی مرتبط باشد اما این در مورد ساب دومین ها صادق نیست . به عبارت دیگر ، اگر یک دامنه با چند زیر فهرست و ۱۰ نتیجه مرتبط دارید ، گوگل تقریبا ۲ یا ۳ از نتیجه ها را نشان می دهد ؛ اما اگر ۵ زیردامنه داشته باشید ، ۲ یا ۳ نتیجه به ازای هر زیردامنه نمایش داده می شود . اما این را یک امتیاز تلقی نکند و سعی بر فریب گوگل با زیردامنه نکنید ، ممکن است اینکار عمل نکند و وقتتان تلف شود .
 
یکی دیگر از مزیت های ساب دامین ها برای جستجوگرها این است که می توان کلمه کلیدی را به عنوان ساب دامین استفاده کنید.  به طور مثال در یک وب سایت شرکت طراحی سایت که در آن مطالب مرتبط با طراحی سایت قرار می گیرد با دامنه  paazen.com وجود دارد. حال اگر بخواهد این شرکت قسمت آموزشی داشته باشد و در آن مطالب سئو را قرار دهد می تواند از ساب دامین  seo.paazen.com استفاده نماید که در واقع از کلمه کلیدی نیز در ساب دامین آن استفاده کرده است.
 
 
معایب ساب دامین در سئو سایت
معایب ساب دامین ها در سئو بسیار محسوس هستند. به عنوان مثال، مدیریت و تنظیم ساب دامین ها سخت تر و دشوارتر هستند.
 
نقطه ضعف دیگر این است که زیر دامنه همیشه معیارهای دامنه اصلی را به ارث نمی برند چرا که برای گوگل هر دو کاملا به هم مرتبط نیستند.  به طور مثال اگر رتبه دامنه 5 باشد ممکن است رتبه ساب دومین ۰ باشد. ولی این دلیل نمی شود که از ساب دامین استفاده نکنیم.
 
 
مزایای ساب دایرکتوری ها در سئو سایت
اگر شما انتظار یک لیست دراز از مزایای SEO از ساب دایرکتوری ها را دارید، هیچ لیستی وجود ندارد. چرا که اساسا ساب دایرکتوری ها تنها دو مزیت دارند.
 
اول این که، همانند ساب دامین ها می توانند کلمات کلیدی را در url خود داشته باشند. 
دوم این که از دامین اصلی ارث بری می کنند و احتیاجی نیست برای آن سئو و بهینه سازی سایت را جداگانه انجام داد.
 
معایب ساب دایرکتوری ها در سئو سایت
نقطه ضعف اصلی SEO از ساب دایرکتوری ها این است که آنها نمایش نتایج جست و جو را محدود می کنند. در حالی که نتایج با صفحاتی از سایت شما کاملا مرتبط می باشد . همان طور که گفته شد ، گوگل نمایش نتایج را برای هر دامنه به ۲ یا ۳ نتیجه محدود می کند ، بنابراین اگر تعداد مطالب مرتبط بیشتری وجود داشته باشد انها نمایش داده نمی شوند .
 
چه زمانی از ساب دامین ها و چه زمانی از ساب دایرکتوری ها استفاده کنم؟
 
subdomain vs subdirectory

 
از ساب دامین ها برای موضوعات گسترده تر استفاده نمایید. یعنی اگر شما یک سایت سلامت دارید، بهتر است برای هر گروه ازبیماری ها (یعنی قلبی عروقی، تنفسی، و غیره) یک ساب دامین ایجاد نمایید و  برای تفکیک هر بخش از بیماری ها یک ساب دایرکتوری ایجاد نمایید.
 
البته، این توصیه ها فقط به طور کلی هستند و شما خود برای وب سایت خود تصمیم بگیرید که از چه چیزی استفاده نماید.
 
امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
  • سناکو sanaco

ابزارهای رایگان سئو (بخش دوم)

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ


ابزارهای سئو

در بخش قبل به مواردی از ابزارهای سئو سایت اشاره شد.
در ادامه به بررسی دیگر ابزارهای سئو سایت می پردازیم.

3-Hootsuite در سال 2015 رسانه های اجتماعی جایگاه حیاتی در جستجوگر ها بدست آوردند. Hootsuite یکی از سیستم های عامل در مدیریت رسانه های اجتماعی است .
من ادعا نمی کنم که این سرویس بهترین پلت فرم های اجتماعی است ، اما آن تاثیر مهمی در کلمات کلیدی و صفحات اول گوگل دارد.

 4-Wayback machine یکی از کاملترین آرشیو های تاریخی اینترنت است و به شما اجازه دیدن وب سایت با دسته بندی روز را می دهد.
این ابزار رایگان در امور پیگیری مصرف ترافیک کاربرد بسیار زیادی دارد.به همین دلیل این ابزار جایگاه ویژه ای در نظر کاربران دارد. این ابزار تغییرات وب سایت ها در گذشته و حال را نمایش می دهند و همچنین به کشف وب سایت های از دست رفته نیز می پردازند.

ابزار chrome developer  : برخی از موارد کارایی سئو را می توان از devtools دریافت کرد.این موارد عبارتند از : UX که بهینه سازی سایت با شبیه ساز تلفن همراه را به صورت شگفت انگیز انجام می دهد.
همچنین با استفاده از HTML تشخصی سرعت صفحه ، چیدمان  ، کد منبع و بررسی کدهای وضعیت را انجام می دهد.

5-Google trends: بازاریاب ها تمایل دارند جستجو ها را به نفع خود افزایش دهند . گوگل روند تغییرات و حجم جستجو یک کلمه خاص را نمایش می دهد.
برای بازاریاب ها به ویژه در صنایعی مانند فن آوری و مد ، این رقابت بیشتر است و این افزایش جستجو برای آنها می تواند بسیار سودآور باشد. تجزیه و تحلیل روند جستجو ها می تواند در افزایش آمار بازدید تاثیر بسزایی داشته باشد.

در ادامه نیز با ما باشید.

  • سناکو sanaco

ابزارهای رایگان سئو (بخش اول)

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ


ابزارهای سئو


این مقاله ابزارهای رایگان سئو که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و محبوبیت خوبی بین کاربران دارند ، را معرفی می کند.

1- GT mertrix در بین سایت های دارای آنالیز قوی می توان به سایت gtmetrix  اشاره کرد . این سایت تمام استاندارد های خود را از گوگل الگو برداری می کند.

این سایت با بهره گیری و استفاده از قوانین گوگل و سایر جستجوگرهای دیگر سایت شما را آنالیز کرده و به شما اطلاعاتی در مورد انواع پارامترهای مهم از سایت را خواهد داد . در میان این پارامترها می توان به سرعت لود سایت و میزان حجم صفحه اصلی سایت اشاره کرد .

از جمله امکانات این سایت می توان مشخص نمودن نقاط ضعف و نوع مشکل سایت را نام برد .

سایت های مختلفی با زبان های فارسی و یا انگلیسی به آموزش بهینه سازی سایت با جی تی متریکس پرداخته اند که هر کدام تکمیل کننده دیگری می باشد و بسیاری هم ناقص .
لازم به ذکر است تمام امکانات و انالیز جی تی متریکس رایگان بوده و حتی نیاز به ایجاد حساب کاربری هم ندارد.

2- نوار ابزار The Web Developer Toolbar
همان طور که از عنوان این نوار ابزار پیداست، با نصب این نوار ابزار عالی و حرفه ای در مرورگرMozilla Firefox  که گزینه اول طراحان حرفه ای وب است، می توان امکانات بسیارعالی و گزینه های فوق العاده ای دراختیار داشت.

برای مثال یکی از این گزینه ها ،غیر فعال کردن جاوا اسکریپت می باشد که با استفاده از آن می توانید از اجرا شدن کدهای ناخواسته جاوا جلوگیری کنید یا در برخی صفحات که راست کلیک غیر فعال شده به راحتی امکان راست کلیک را فعال کنید.
برای بررسی تکنیکی سئو سایت خود می توان به این نوار ابزار اعتماد کرد.

در بخش بعد به بررسی ادامه مقاله خواهیم پرداخت.
با ما باشید

  • سناکو sanaco

20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش سوم

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۸ ق.ظ


سئو سایت


20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش سوم

و اما در بخش پایانی آخرین تجربه هایم را برای تان خواهم گفت.
 
14. شما تا زمانی که زندگی می کنید باید بدانید و به روز باشید
تغییر در SEO بسیار سریع است. اگر می خواهید شناور باقی بمانید، شما باید همیشه راه های جدید و انجام بهتر راه های قدیمی را یاد بگیرید.
 
15. بازاریابی، طراحی و توسعه وب را بدانید
سئو قدرتمند است. اما زمانی که از آن استفاده می کنید در رابطه با بازاریابی، طراحی وب سایت و توسعه وب باید اطلاعات داشته باشید تا در سئو سایت کمک تان کند. هیچ کس نمی گوید که شما نیاز دارید که به یک بازاریاب، طراح و توسعه دهنده وب تبدیل شوید، اما شما حداقل نیاز به درک پایه ای در این سه حوزه را دارید.
 
16. SEO یک کار گروهی است
کار سئو را نمی توان به تنهایی انجام داد. شما نیاز به همکاری نزدیک با نویسندگان، طراحان، توسعه دهندگان و مدیران وب دارید. شما هم می توانید تمام این مسائل را خود به تنهایی انجام دهید اما زمان زیادی طول می کشد. پس بهتر است یک نفر حرفه ای را استخدام کنید تا کار ها بهتر پیش روند.
 
17. خطای 404
خطای 404 باعث وارد نمودن آسیب به سئو سایت می شود. پس مراقب باشید که این خطا در وب سایت تان وجود نداشته باشد.
 
18. رقابت را به عنوان یک معلم برای خود در نظر بگیرید
رقابت، یکی از بهترین معلمان برای شما است. فقط آنچه شما انجام می دهید، تجزیه و تحلیل به شما خواهد آموخت. ولی به عنوان مثال، اگر شما انجام تجزیه و تحلیل بک لینک را انجام می دهید، به سرعت می توانید برخی از سایت های خوب را برای لینک گرفتن از آن ها استفاده نمایید، را تشخیص دهید.
 
19. نمی توان تاکتیک های سئو را در انواع مختلف سایت استفاده کرد
یک سایت تجارت الکترونیک بسیار متفاوت از یک سایت مجله و از یک سایت شرکتی است. شما لازم است. شما لازم است تمام تفاوت ها را درنظر بگیرید و از استراتژی های مختلف SEO برای هر کدام استفاده نمایید.
 
20. همیشه تگ   را پر نمایید
پر کردن تگ alt برای تصاویر بسیار حائز اهمیت است و یک مزیت بزرگ برای سئو سایت درنظر گرفته می شود.
 
امیدوارم که بتوانید از تجربیات من به خوبی استفاده نمایید.
 

  • سناکو sanaco

20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش دوم

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

سئو سایت


20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش دوم

در بخش اول به 6 مورد از تجربه هایم اشاره کردم. در این بخش ادامه تجربه هایم را برای شما خواهم گفت.
 
7. متا تگ ها
حدود یک دهه پیش، متا تگ ها بسیار مهم تر از امروزه بود. با این حال پر کردن تگ های یک وب سایت در سئو سایت بسیار تاثیر خواهد گذاشت. به خصوص تگ که در مورد وب سایت باید بنویسید.
 
8. شناسایی و انتخاب درست کلمات کلیدی
تحقیق بر روی کلمات کلیدی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو بسیار حائز اهمیت است. اگر آن ها به درستی انتخاب شوند آن وقت باید سئو و بهینه سازی سایت را انجام داد.
 
9. تنها بر روی SEO تکیه نکنید
SEO برای رانندگی در ترافیک بسیار قدرتمند است. اما شما نمی توانید فقط بر آن تکیه کنید، شما نیاز به تبلیغات دارید، PPC،تبلیغات اجتماعی و ....
هزینه کردن برای تبلیغات برابر است با دستیابی به موفقیت واقعی و درآمد بیشتر از وب سایت خود.
 
10. همیشه نظارت داشته باشید و روزانه گزارش تهیه نمایید
هنگامی که شما بدون برنامه و  نظارت پیش بروید همانند راه رفتن در تاریکی می باشد. شما همیشه باید بر پروژه نظارت داشته باشید و روزانه از آن گزارش تهیه نمایید.
 
11. در مورد بالا رفتن Bounce Rate نگران نباشید
بالا رفتن  Bounce Rate به طور مستقیم به SEO مربوط نیست، اما شما باید دلایلی را که کاربر هنگام وارد شدن به وب سایت تان سریع آن را می بندد را بررسی نمایید و آن ها را رفع نمایید. طراحی وب سایت حرفه ای و استفاده از استراتژی های سئو برای بهبود  Bounce Rate مناسب می باشد.
 
12. دست یابی به نتیجه های خوب با کلمات کلیدی طولانی
کلمات کلیدی طولانی شیرین هستند، چون که رقابت کمتری برای آن ها وجود داردو برای رسیدن به رتبه های بالاتر، راحت تر است. شاید که ترافیک آن چنانی برای کلمات کلیدی طولانی وجود نداشته باشد، اما از نظر سرمایه بر روی کلمات کلیدی مناسب است.
 
13. از سئو کلاه سیاه باید پرهیز کرد
گوگل احمق نمی باشد. تمام ترفندهای سئو کلاه سیاه را می فهمد و شما را مجازات می کند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو کلاه سیاه به اینجا مراجعه نمایید.
 
 
  • سناکو sanaco

20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش اول

سناکو sanaco | سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۵ ق.ظ


سئو سایت


20 درسی که من از سئو گرفته ام - بخش اول

 
پس از ده سال فعالیت در زمینه SEO برخی درس ها آموخته ام که می خواهم آن ها را برای شما قرار دهم تا از آن ها استفاده نمایید.
 
1. هیچ تضمینی برای پروژه های سئو وجود ندارد
اولین و مهمترین چیز در انجام پروژه های سئو این است که هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد که حتما در صفحه اول موتورهای جستجو قرار گیرد. شما قرار گیری وب سایت های مشتریان خود را در موقعیت های بالای به هیچ عنوان تضمین نکنید، به خصوص در طول زمان. دلایل زیادی برای این گفته وجود دارد. مواردی از قبیل تغییر الگوریتم های موتورهای جستجو، حمله رقبا و یا این که مطالب وب سایت قدیمی می شود و وب سایت به روز رسانی نمی گردد. به خاطر همین است که می گویم هرگز نمی توانید رتبه بندی را تضمین کنید.
 
2. نیاز به صبر و شکیبایی فراوان برای رسیدن به نتیجه
مهمترین درس  SEO ، داشتن صبر و شکیبایی بسیار در کار و انجام کار سخت می باشد تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید. هرچند انجام این کار به زمان بسیار نیاز دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
 
3. ساخت بک لینک در وب سایت ها به صورت آهسته
بک لینک، ممکن است ستون فقرات وب سایت برای موفقیت در وب سایت ها باشد و شما بخواهید خیلی سریع به ساخت بک لینک اقدام کنید که این کمکی نمی کند. همان طور که اشاره کردم شما نیاز به مقداری از صبر و زمان دارید. پس این امر ساخت بک لینک ها را بهتر است با سرعت ثابت و کم انجام دهید به جای عجله کردن در آخر کار.
 
4. ارزش ساخت یک بک لینک با کیفیت، بیش از 100 تا بک لینک پیش فرض است
یکی دیگر از درس های ارزشمند، ساخت بک لینک با کیفیت از یک منبع معتبر با رتبه عالی وب سایت می باشد که ارزش آن از 100 تا پیوند پیش فرض بیشتر است. قبل از به روزرسانی پاندا این امر حقیقت داشت ولی پس از به روزرسانی آن بک لینک های پیش فرض، ارزش ندارند.

5. رتبه بندی خوب برای یک وب سایت یا محصول که خدمات خوبی ندارد، بی فایده است
سئو سایت، جادوگری نیست و استفاده از تکنیک های کلاه سیاه باید اجتناب کرد. شما می توانید سئو سایت یک محصول یا شرکتی را بر عهده بگیرید که خدمات خوبی ندارد، پس در نتیجه قرارگیری آن در رتبه خوب موتورهای جستجو زمان زیادی نمی گیرد و رتبه اش نزول پیدا می کند.
 
6. محتوا پادشاه است
این گفته همیشه تکرار شده است و بسیار هم درست می باشد. اگر محتوای وب سایت شما خوب نیست، این را بدانید که فقط وقت تلف کرده اید. برای سئو سایت نیز باعث می شود  Bounce Rate  سایت افزایش یابد و در نتیجه در مقابل مطالب بی کیفیت، تعداد کاربران سایت کاهش یابند.
 

  • سناکو sanaco